Ήρθε η ώρα των Star, 49er, 470 γυναικών, RS:X ανδρών και Laser STD...

Την Κυριακή με τα medal races ολοκληρώθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ιστιοπλοΐας για τις κατηγορίες Laser RDL, 470 Ανδρών, RS:X Γυναικών και Finn.
Photo by Paul Kane/Perth 2011
Όπως είδαμε στις 3 από τις 4 αυτές κατηγορίες οι αθλητές μας κατάφεραν και πήραν την πρόκριση της χώρας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου.
Στο Περθ η προσπάθεια των αθλητών δεν έχει ατομικό χαρακτήρα, δεν συναγωνίζονται για το ποιος ή ποια θα προκριθεί για να εκπροσωπήσει την χώρα μας το καλοκαίρι του 2012 στο Λονδίνο.
Η προσπάθεια των αθλητών γίνετε καταρχήν για να κερδίσουμε το δικαίωμα ως χώρα να συμμετέχουμε στο πρόγραμμα των ΟΑ και το ποιος/α αθλήτρια θα πάρει το πολύτιμο εισιτήριο θα το κρίνουν οι αγώνες που έχει ορίσει η ΕΙΟ ως κριτήρια για την ατομική πρόκριση.
Για τον παραπάνω στόχο, δηλαδή να κερδίσει η χώρα μας την πρόκριση, εχτές ρίχτηκαν στην μάχη και οι αθλητές μας στις υπόλοιπες ολυμπιακές κατηγορίες, στα Star, 49er, 470 γυναικών, RS:X ανδρών και  στα Laser STD.

Δείτε παρακάτω τα αποτελέσματα των αθλητών μας καθώς και δηλώσεις των Δήμου, Μπουγιούρη και Χειμώνα...

Την 10 μέρα των αγώνων λοιπόν, επικράτησαν δυνατοί νότιοι άνεμοι έντασης περίπου 22 κόμβων με πολύ βροχή κεραυνούς και αστραπές.
Photo by Paul Kane/Perth 2011
Στα 49er, την πλέον εντυπωσιακή ολυμπιακή κατηγορία, ο στόλος χωρίστηκε σε δυο γκρουπ και έγιναν 3 ιστιοδρομίες. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες για τους αθλητές, αλλά το θέαμα που παρουσίαζαν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό για τους θεατές. Με 20+ κόμβους αέρα τα 49er ουσιαστικά πετάνε με εκπληκτικές ταχύτητες και οι θεαματικές τούμπες είναι μέσα στο πρόγραμμα για τους περισσότερους αθλητές.
Την καλύτερη ημέρα είχαν οι Δανοί Jonas Warrer και Soeren Hansen που προηγούνται με 10 βαθμούς και τους ακολουθούν οι Νεοζηλανδοί Peter Burling και Blair Tuke επίσης με 10 βαθμούς. Στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί
Tobias Schadewaldt και Hannes Baumann με 12 βαθμούς. Το δικό μας πλήρωμα στην κατηγορία οι Διονύσης Δήμου και Μιχάλης Πατενιώτης είναι στην 34η θέση με 58 βαθμούς έχοντας κάνει σήμερα μια 21η, μια 16η και μια 19η θέση.
Για την πρώτη μέρα των αγώνων μας μίλησε ο Διονύσης:
Photo by Paul Kane/Perth 2011

"Σήμερα πρώτη μέρα των αγώνων και για πρώτη φορά, από τότε που είμαστε εμείς εδώ, έκανε στεριανό καιρό. Το πρωί οι δυο πρώτες κούρσες έγιναν με 15-18 κόμβους και η τρίτη με 18-22 κόμβους, μάλιστα στην τρίτη κούρσα γύρισε ο καιρός και πιο δεξιά και επειδή ερχόταν από τον ωκεανό έκανε και αρκετό κύμα.
Στις δυο πρώτες κούρσες κάναμε 21 και 16 και στην τρίτη κούρσα ήμασταν ακόμα πιο καλά, αλλά δυστυχώς 100 μέτρα πριν τερματίσουμε στην 11η θέση τουμπάραμε και χάσαμε 8 θέσεις... τελικά κλείσαμε την μέρα με μια 19η θέση.
Γενικά ο καιρός είναι πολύ δύσκολος περνάνε διάφορα μέτωπα που επηρεάζουν πολύ τον στίβο. Να φανταστείτε το τι γίνετε λίγο πριν στον όμιλο που είναι τα σκάφη αραγμένα χτύπησε μια καταιγίδα και έπεσαν 2 κατάρτια, 4-5 φτερά και ένα σκάφος έπεσε από τον μώλο στη θάλασσα. Η πρόγνωση για αύριο είναι αντίστοιχη με δυνατούς ανέμους και ξαφνικά μπουρίνια. Ο βασικός μας στόχος εδώ είναι να κερδίσουμε την πρόκριση ως χώρα για τους ΟΑ, προς το παρόν βρισκόμαστε στην 34η θέση της γενικής ως αθλητές και στην 16η θέση ως χώρα με ισοβαθμία με την 15η χώρα. θα πρέπει να ανεβάσουμε την απόδοση μας, οι χώρες που προκρίνονται είναι 14, και αν και δεν είμαστε μακρυά είναι πολύ μεγάλος ο ανταγωνισμός.
Δυστυχώς μας λείπουν οι μεγάλοι αγώνες από την προετοιμασία μας, αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουμε."
Τα 49ers είναι προγραμματισμένα να κάνουν και αύριο κούρσες στις 12:00 ώρα Περθ.
Στα 470 γυναικών έγιναν σήμερα 2 κούρσες και οι Γιαπωνέζες
Ai Kondo και Wakako Tabata είναι στην κορυφή με 4 βαθμούς. Στην δεύτερη θέση είναι οι Ολλανδές Lisa Westerhof και Lobke Berkhout με 6 βαθμούς και τρίτες οι Βρετανίδες Penny Clark και Katrina Hughes με 11 βαθμούς.
Στην κατηγορία αγωνίζονται οι Βιργινία Κραβαριώτη με την Όλγα Τσιγαρίδη και σήμερα μετά τις 2 κούρσες είναι στην 18η θέση με μια 21η και μια 19η θέση με 40 βαθμούς συνολικά.
Ακόμα μια Ελληνίδα που είναι στο Περθ, αλλά τρέχει με την χώρα της Ολλανδίας είναι η Αφροδίτη Κυρανάκου που τρέχει με την Kisters Jeske και είναι στην 30η θέση.
Για τα 470 γυναικών αύριο το πρόγραμμα έχει άλλες δυο κούρσες και θα ξεκινήσουν στις 14:30 τοπική ώρα.

Στα RS:X o Βύρωνας Κοκκαλάνης ξεκίνησε καλά και είναι 12ος γενικής με μια 5η και μια 9η θέση έχοντας 14 βαθμούς.
Πρώτος είναι ο Ισραηλινός Nimrod Mashich με 3 βαθμούς, δεύτερος ο Πολωνός Piotr Myszka με 3 βαθμούς και τρίτος ο Ολλανδός Dorian Rijsselberghe με 4 βαθμούς.
Τα
RS:X θα συνεχίσουν αύριο στις 12:30 ώρα Περθ.
© Alex McKinnon
Επόμενη κατηγορία με διπλή Ελληνική παρουσία είναι τα Laser STD, οι Βαγγέλης Χειμώνας και Αντώνης Μπουγιούρης θα προσπαθήσουν να πάρουν την πρόκριση για την χώρα.
Ο Αντώνης Μπουγιούρης είχε καλύτερη πρώτη μέρα και είναι 25ος με 20 βαθμούς, στην πρώτη κούρσα τερμάτισε 13ος και στην δεύτερη 7ος. Αντίστοιχα ο Βαγγέλης Χειμώνας είναι 25ος με μια 11η και μια 16η θέση.

Στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας που έχει χωριστεί σε 3 γκρουπ είναι οι Jesper Stalheim (SWE) πρώτος, Tom Slingsby (AUS) δεύτερος και ο Karol Porozynsky (POL) τρίτος. Σε επικοινωνία που είχαμε και με τους δυο αθλητές μας μας είπαν για την σημερινή μέρα.
Αντώνης Μπουγιούρης:"Σήμερα χωριστήκαμε σε τρια γκρουπ. Ο καιρός ήταν εντελώς διαφορετικός από τις προηγούμενες μέρες, ενώ όλες τις άλλες μέρες η αριστερή πλευρά ευνοούσε σήμερα η δεξιά ήταν προτιμότερη. Τα μπουρίνια, αν και σπάνια για το Περθ όπως μας είπαν οι ντόπιοι, επηρέασαν πολύ την όλη κατάσταση. Εγώ τερμάτισα 13 στην πρώτη και 7 στη δεύτερη κούρσα, και ο Βαγγέλης αντίστοιχα 11 και 16. Πιστεύω ότι είμαστε σε πολύ καλή φόρμα και οι δυο, προπονούμαστε μαζί εντατικά στο Φάληρο και έχουμε βελτιώσει τα αδύνατα μας σημεία, εγώ τα πρύμα μου και ο Βαγγέλης τα όρτσα του. Σήμερα η ταχύτητα του ανέμου ήταν από 12 ως 18 κόμβους για τα δυο πρώτα γκρουπ και 25 κόμβους για το τρίτο γκρουπ. Αύριο και οι δύο είμαστε στο κίτρινο γκρουπ και τρέχουμε πρωί. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ ανεβασμένος, όλοι οι αθλητές είναι φορμαρισμένοι γιατί για τους περισσότερους ο αγώνας δεν είναι μόνο πρόκριση για τη χώρα αλλά και για τους ίδιους. Συμμετέχουν 147 αθλητές στην κατηγορία μας! Ο στόχος μας εδώ είναι να μπούμε στο χρυσό στόλο και να διασφαλίσουμε την πρόκριση της χώρας στους ΟΑ. Η πρώτη μέρα έδειξε ότι είναι εφικτό και είμαστε αισιόδοξοι."
Ο Βαγγέλης Χειμώνας μας συμφώνησε με τον συναθλητή του και πρόσθεσε μερικά σχόλια του για τον δικό του αγώνα σήμερα στο τρίτο γκρουπ:
"Φοβερή ταλαιπωρία σήμερα. Τα δυο πρώτα γκρουπ τέλειωσαν στις 14:30 και εμείς ξεκινήσαμε στις 15:00 και κάναμε αγώνα με 25+ κόμβους και τεράστια όρτσα - πρύμα για να βγει η κούρσα μια ώρα... τελειώσαμε στις 18:00 με φοβερή βροχή και μπουρίνια.
Ελπίζω να αλλάξει αυτό αύριο γιατί είναι άδικο το σύστημα για το τρίτο γκρουπ."