2ο μέρος της συνέντευξης του Περικλή Λιβά για το Rolex Middle Sea Race

Συνεχίζουμε με το δεύτερο μέρος της συνέντευξης του Περικλή Λιβά, ο οποίος μας περιγράφει την προετοιμασία του Optimum 3 - Aspida για το Rolex Middle Sea Race.
Εχτές αναρτήσαμε το 1ο μέρος της κουβέντας μας και παρακάτω διαβάστε την συνέχεια...
Istioselida: ΟΚ, το σκάφος το πλήρωμα πως προετοιμάστηκε; έχετε κάνει κάποια ειδική προετοιμασία όσον αφορά τη φυσική κατάσταση ή τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται;
Photo by: Rolex / Kurt Arrigo
Περικλής: Η εργασία πάνω στο σκάφος, όλες οι δουλειές που κάνανε βοηθάνε πολύ στο να φτιάξεις ένα ζεστό ομαδικό πνεύμα. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι και την αναχώρηση της ομάδας για την Μάλτα και αυτό θα συνεχιστεί με μαζώξεις που έχουμε οργανώσει είτε εκπαιδευτικές είτε παρείστικες. Για παράδειγμα σήμερα το απόγευμα θα πάμε όλοι στο ΟΑΚΑ στο προπονητικό κέντρο και θα γυμναστεί όλη η ομάδα μαζί, τόσο για την άσκηση όσο και για την δημιουργία του ομαδικού πνεύματος που θέλουμε να χτίσουμε. Και ειδικά σε τόσο μεγάλους αγώνες είναι πολύ σημαντικό.
Istioselida: Οι υπεύθυνοι του αγώνα πως σας υποδέχτηκαν όταν δηλώσατε συμμετοχή; Ως παλιοί νικητές θα πρέπει να είχατε κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση;
Περικλής: Οι διοργανωτές κάθε χρόνο μας στέλνουν πρόσκληση για να συμμετάσχουμε από πολύ νωρίς, αλλά το ποιο σημαντικό είναι ότι με την λήψη της συμμετοχής μας έστειλαν ευχαριστήρια επιστολή και μας υποδέχτηκαν με ιδιαίτερο τρόπο καθότι είμαστε παλιοί νικητές και αυτό είναι κάτι που βοηθάει και αυτούς στη δημοσιότητα του αγώνα, μιας και τονίζουν το γεγονός ότι οι ομάδες επιστρέφουν στον αγώνα για να ξανακερδίσουν το έπαθλο.
Μας τίμησαν με δελτίο τύπου και με ανάρτηση στο site τους που μνημόνευε τις 5 συμμετοχές μας και την νίκη μας το 2004.

Istioselida: Πες μας λίγα λόγια για την καθημερινότητα σας κατά τη διάρκεια του αγώνα; Πως μοιράζετε τις βάρδιες, τον ύπνο, τι κάνετε με το φαγητό;
Περικλής: Από τη στιγμή που ξεκινάει ο αγώνας στις 11:00, οι βάρδιες είναι 4ωρες και είναι χωρισμένες σε δυο ομάδες των 7 ατόμων και με τον navigator να είναι εκτός του συστήματος των βαρδιών και κοιμάται όποτε μπορεί και όποτε δεν έχει κάτι να κάνει. Από κει και ύστερα η βάρδια που είναι εκτός υπηρεσίας από τους 7 οι 4 είναι εντελώς off watch και οι άλλοι 3 είναι σε ετοιμότητα ανά 2 ώρες γιατί είναι πολλές κινήσεις που χρειάζονται 10 άτομα για να γίνουν.
Και βέβαια υπάρχουν και οι κρίσιμες στιγμές που χρειάζονται όλα τα χέρια στο κατάστρωμα.
Είναι πολύ σημαντικό να είσαι γρήγορος στο ξύπνημα, στην ταχύτητα που ντύνεσαι και ετοιμάζεσαι και η προσοχή που δίνεις στην ασφάλεια, και αυτό είναι κάτι που δουλέψαμε στην 24ωρη προπόνηση που ανέφερα ειδικά κοντά στη Φαλκονέρα που ο καιρός ήταν άσχημος.
Το πιο σημαντικό είναι αυτές οι αλλαγές στις βάρδιες να γίνονται εύκολα χωρίς παρακάλια και καθυστερήσεις. Στις τόσες μέρες αυτά θα πρέπει να γίνονται με στρατιωτική πειθαρχία και ροή.
Όσον αφορά το φαγητό μας ανάλογα τις συνθήκες έχουμε ξηρά τροφή που είναι σε ένα αλουνινόχαρτο στο οποίο ρίχνουμε ζεστό νερό και δημιουργείται ένα βιταμινούχο 'πράμα' και αυτό τρώμε. Και αν οι συνθήκες το επιτρέπουν ή αν είμαστε πρύμα έχουμε προβλέψει να μαγειρέψουμε κάτι, όπως μακαρόνια.
Photo by: Rolex / Carlo Borlenghi
Τα γεύματα είναι ανά 8 ώρες και γίνονται στις αλλαγές των βαρδιών, όσοι είναι να βγουν τρώνε και βγαίνουν και όσοι μπαίνουν τρώνε και κοιμούνται. Επίσης στα 4ωρα ανάμεσα στα γεύματα μοιράζουμε και κάποιες μπάρες ενέργειας για να κρατιόμαστε πάντα σε πλήρη διαύγεια και καλή διάθεση.
Επειδή το σκάφος μας δεν έχει αφαλατωτή είμαστε και ιδιαίτερα προσεκτικοί και στη διαχείριση του νερού ώστε ούτε να ξεμείνουμε, αλλά και να πίνουν όλοι την απαραίτητη ποσότητα για να μην αφυδατωθούν.
Στα περισσότερα αγωνιστικά σκάφη που κάνουν μεγάλους αγώνες έχουν αφαλατωτή για να μην κουβαλάν το βάρος του νερού μαζί τους και σε συγκεκριμένες ώρες φτιάχνουν νερό για να πίνουν.

Istioselida: Μπάνιο θα κάνετε όσες μέρες διαρκέσει ο αγώνας;
Περικλής: Όχι δεν προβλέπεται, ο καθένας έχει μια αλλαξιά ρούχα, και με αυτή πρέπει να βγάλει τον αγώνα. Δεν υπάρχει δεύτερο ρούχο να αλλάξεις και δεν υπάρχει και χώρος για να πάρεις μαζί σου πράγματα, ούτε τσάντες δεν έχουμε μαζί μας. Και μόνο οι πλωριοί έχουνε ένα δεύτερο εσωτερικό ρούχο. Έχουμε δώσει τεράστια προσοχή στο βάρος και έχουμε μαζί μας τα απολύτως απαραίτητα.

Istioselida: Εντάσεις δημιουργούνται;
Περικλής: Έχουν δημιουργηθεί εντάσεις από την κούραση και από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που υπάρχει εκτός σκάφους. Ήταν πιο βατά τα πράγματα τον Γενάρη που όλοι θέλαμε να πάμε στη Μάλτα και αλλιώς είναι τα πράγματα σήμερα στην Ελλάδα. Ο καθένας με τα προβλήματα του τα επαγγελματικά, τα οικονομικά... αλλά αυτό είναι κάτι που όλους μας ευχαριστεί το κάνουμε για να μας δώσει δύναμη να τα βγάλουμε πέρα μέσα σε όλο αυτό το αρνητικό κλίμα.

Istioselida: Ποιος καλύπτει οικονομικά αυτήν την προσπάθεια; ο χορηγός σας;
Περικλής: Ναι, η Ασπίδα είχε το μερίδιο της στο βαθμό της ετήσιας χορηγίας που της αναλογεί, σίγουρα είναι σημαντική η βοήθεια της καθώς και του άλλους χορηγού που είχαμε για τα Ποσειδώνια, της HOLMAN F.W.
Στη Μάλτα θα τρέξουμε με τα χρώματα της Ασπίδα, όχι με κάποια νέα συμφωνία αλλά στα πλαίσια της ετήσιας συμφωνίας μας. Και όλα δείχνουν ότι θα υπάρξει και συνέχεια την επόμενη χρονιά με την Ασπίδα... και ίσως προ του ταξιδιού στη Μάλτα να δεχτούμε και μια προκαταβολή για την επόμενη χρονιά που θα μας βοηθούσε πάρα πολύ καθότι φέτος κάναμε πολλές επενδύσεις στο σκάφος με βασικότερη την αλλαγή των πανιών μας, φτιάξαμε μια νέα μαΐστρα και τρεις καινούριους φλόκους. Και όλο αυτό το σημαντικό κόστος έπεσε όλο μέσα σε μια χρονιά, αλλά από την άλλη αυτές οι αλλαγές μας δίνουν την αισιοδοξία να πάμε πολύ καλά στημένοι για να διεκδικήσουμε μια καλή θέση στο Rolex Middle Sea Race.

Istioselida: Υπάρχουν σκέψεις για νέο σκάφος;
Photo by: Rolex / Kurt Arrigo
Περικλής: Δεν μπορώ να σκεφθώ κάτι τέτοιο τώρα, έχουμε κάνει μια μεγάλη επένδυση στο τωρινό μας σκάφος, πανιά, σκοινιά κτλ και προς το παρόν προσπαθούμε να διατηρήσουμε τον χορηγό μας και για το 2013 και ίσως να βρούμε και άλλους. Σκεφτόμαστε να φτιάξουμε και νέα μπαλόνια, ελπίζουμε να τα καταφέρουμε, και αν όλα πάνε καλά υπάρχει και η σκέψη για συμμετοχή στο Παγκόσμιο ORCi το καλοκαίρι στην Αγκόνα.
Μπορεί το σκάφος να είναι πλέον 13 ετών, το 2013 θα είναι η 14η σαιζόν που αγωνίζεται, όμως είναι ακόμα αξιόμαχο και το φροντίζουμε όσο μπορούμε καλύτερα. Είναι ένα σκάφος all round και κυρίως είναι ένα σκάφος που σου δίνει ευχαρίστηση όταν το τρέχεις.
Πήγαμε είδαμε και τα TP στη Βαλένθια, ακόμα και αν υπήρχαν οι συνθήκες που δεν υπάρχουν... δεν μπορείς να πάρεις ένα τέτοιο σκάφος και να τρέχεις τους αγώνες που θέλουμε εμείς να τρέχουμε. Χρειάζονται πάρα πολλές αλλαγές για να έρθει σε offshore κατάσταση, για το κάνεις IRC και να τρέχεις σε ανοικτή θάλασσα χρειάζεται να το κάνεις εντελώς διαφορετικό σκάφος

Istioselida: Πως ήταν στη Βαλένθια, το κλίμα, τι είδατε;
Περικλής: Είχαμε πάει τρεις μέρες προσκεκλημένοι της Quantum... ήταν μια εκπληκτική εμπειρία. Είναι ένα άλλο επίπεδο, εντελώς διαφορετικό... Είναι όλοι επαγγελματίες, αυτοί δεν κάνουν ιστιοπλοΐα  αυτοί ουσιαστικά κάνουν εξέλιξη της ιστιοπλοΐας στα συστήματα, στα deck layouts, στα πανιά, στα άλμπουρα, στα πάντα από την μανελοθήκη μέχρι και το πως θα τα μπόσικα της μπαλονόσκοτας για να μην ενοχλεί το πλήρωμα και να μην πέσει στη θάλασσα...
Δίνουν λύσεις που μερικές μπορούν να προσαρμοστούν και να έρθουν στα επίπεδα μας στα σκάφη μας και κάποιες είναι αδύνατο γιατί είναι θέμα σχεδίασης από την αρχή.
Αυτά τα σκάφη είναι φτιαγμένα να τρέχουν inshore ιστιοδρομίες ακόμα και με 10 κόμβους αέρα μετά από κάθε κούρσα έβγαζαν από μέσα 3 κουβάδες νερό, όλα τα συστήματα είναι through deck. Δεν μπορούν σε αυτήν την κατάσταση να τρέξουν offshore αγώνες.
Αλλά ο συναγωνισμός είναι πάρα πολύ έντονος, εμείς (Quantum Racing) πέσαμε σε ένα κύμα και έγινε χαμός, από πρώτοι πέσαμε τέταρτοι και χάσαμε το πρωτάθλημα, από ένα κύμα...
Τώρα η ομάδα εκεί της Quantum ήταν εξαιρετικοί... ήταν η ομάδα του Alignhi που κέρδισε το 2003 και το 2007 το AC, μόνο ο Coutts έλειπε και ήταν στη θέση του ο Baird. Πραγματικά ήταν μεγάλη εμπειρία.

Istioselida: Τα 65αρια το Volvo πως τα βλέπεις; Θα μειωθεί το κόστος;
Περικλής: Οι άνθρωποι είναι με την πλάτη στον τοίχο, να μαζέψουν 8 σκάφη. Όλη αυτή η οικονομική αστάθεια, δεν μπορείς να προγραμματίσεις τίποτα σε βάθος χρόνου... Προσωπικά νιώθω ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, τώρα αν αυτό θα μπορέσουν να το πουλήσουν στα ΔΣ των εταιριών είναι μια άλλη ιστορία. Φαντάζομαι ότι θα έχουν κάνει ο homework τους και θα ξέρουν τι να περιμένουν. Θα είναι κρίμα να χαθεί ένας τέτοιος αγώνας. Το επίπεδο των σκαφών θα είναι πάρα πολύ καλό, θα είναι το ίδιο συναρπαστικά με τα 70άρια και αν το διαχειριστούν και σωστά πιστεύω ότι όντως θα μειωθεί και το κόστος. Αν δεν αφήσουν πολλά παραθυράκια στην εξέλιξη των πανιών και των καταρτιών...
Αλλά όλα αυτά βέβαια τώρα στην κατάσταση που ζούμε φαντάζουν τρομερές πολυτέλειες...

Η ομάδα που θα συμμετάσχει στον αγώνα είναι η παρακάτω:
1. Αλέξανδρος Μαρούγκας, πλώρη, mid bow.
2. Γιαννης Κάπος, mid bow, πλώρη.
3. Γιώργος Ηλιόπουλος, mastman, mid bow, media man.
4. Νίκος Αποστολάκης, pitman, chef.
5. Βαγγέλης Καράς, pitman, chef.
6. Κώστας Μακρίδης, spi/jib trimmer, grinder.
7. Μανώλης Μαρκογιαννάκης, spi/jib trimmer, grinder.
8. Γιώργος Παναγιωτίδης, jib/spi trimmer, grinder.
9. Πάτροκλος Ταχτατζής, jib/spi trimmer, grinder.
10. Λάμπρος Νάκης, main trimmer, grinder.
11. Γεράσιμος Πετράτος, main trimmer, grinder.
12. Θανάσσης Μπαξεβάνης, helmsman, watch leader.
13. Περικλής Λιβάς, skipper, helmsman, watch leader.
14. Nίκος Λάζος, skipper, tactician, helmsman.
15. Νίκος Λυκιαρδόπουλος, navigator.

Το Rolex Middle Sea Race είναι ένας από τους κλασσικούς αγώνες ανοικτής θαλάσσης και έχει παγκόσμια αναγνώριση μαζί με τους αγώνες Rolex Sydney - Hobart και Newport-Bermuda και το Rolex Fastnet σαν τους αγώνες που κανείς πρέπει να έχει κάνει. Ο αγώνας έγινε για πρώτη φορά το 1968, και με ένα διάλειμμα τις χρονιές 1984 ως το 1995 φέτος είμαστε στην 33η έκδοση του. Τα τελευταία χρόνια με τη Rolex ως χορηγό του ο αγώνας έχει μεγαλώσει και κάθε χρόνο συγκεντρώνει πάνω από 80 συμμετοχές.
2ο μέρος της συνέντευξης του Περικλή Λιβά για το Rolex Middle Sea Race 2ο μέρος της συνέντευξης του Περικλή Λιβά για το Rolex Middle Sea Race Reviewed by Panos Douros on Friday, October 12, 2012 Rating: 5