Kαβατζάρουμε το Στρόμπολι

//Onboard: OPTIMUM 3 - ASPIDA, Stroboli, 21 Οκτωβρίου 2012, 21:30//
Καλησπέρα σε όλους από το OPTIMUM 3 ASPIDA! Κυριακή απόγευμα και πλησιάζουμε να καβατζάρουμε το Στρόμπολι.
Το πλέον ΒΑ από τα νησιά του Αιόλου με το χαρακτηριστικό ενεργό ηφαίστειο με το μοναδικό θέαμα της συνεχούς εκτόξευσης λάβας, θέαμα που θα απολαύσουμε όλα τα σκάφη που υποχρεωτικά θα περάσουν από δίπλα του στη διάρκεια της σημερινής βραδιάς.
Το καβατζάρουμε λοιπόν και βάζουμε πορεία για το Τράπανι στο ΒΔ άκρο της Σικελίας πριν πάρουμε τον κατήφορο για Νότια!
Ας τα πάρουμε από την αρχή όμως. Το Σάββατο το πρωί στις 11.30 πήραμε εκκίνηση μέσα από το λιμάνι σε 5 διαφορετικές εν σειρά εκκινήσεις για το σύνολο των 92 σκαφών που συμμετέχουν. Στην κατηγορία μας ανήκουν 17 σκάφη μεγάλα και γρήγορα που από την αρχή έδειξαν τα δόντια τους με τις ικανότητες και δυνατότητες τους.
Ξεκινήσαμε λοιπόν όρτσα και βγαίνοντας από το λιμάνι καβατζάραμε μια σημαδούρα και πλεύσαμε παράλληλα με τις ακτές της Μάλτας για μία ώρα δεξήνεμοι με μπαλόνια και ταχύτητες 11-12 κόμβους. Καβατζάραμε τη σημαδούρα δεύτερο σκάφος και ταξιδέψαμε όρτσα δεξήνεμοι 45-60ο ως το νοτιοανατολικό ακρωτήρι της Σικελίας. Φθάσαμε αρκετά γρήγορα και συνεχίσαμε άλλα 20 μίλια με παρόμοιο τρόπο και με τον αέρα να πέφτει.
Η θέση μας ήταν από την αρχή καλή, αλλά στη διάρκεια της πρώτης νύχτας βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο μιας και προτιμήσαμε να είμαστε κοντά στις στεριές και εκμεταλλευτήκαμε το βραδινό πουνεντάκι. Το πρωί μας βρήκε πολύ μπροστά 6ο σκάφος κατά σειρά.
15 σκάφη αρμενίζαμε πρίμα με μπότζες σε απόσταση 1 μιλίου όλοι μαζί και γινότανε χαμός. Φοβερό θέαμα με κορυφαία σκάφη και πληρώματα. Από το παιχνίδι τακτικής βγήκαμε κερδισμένοι φθάνοντας στο στενό της Μεσσίνας 5ο σκάφος και περνώντας το οριακά με αντίθετο ρεύμα 1,5 κόμβους. Ευτυχώς!
Βάλαμε πλώρη για το Στρόμπολι ταξιδεύοντας για 1 ώρα με αέρα 17-20 κόμβους δευτερόπρυμα και ταχύτητες στα 14-15 συνέχεια. Η χαρά της ιστιοπλοΐας.
Δυστυχώς στα μέσα περίπου της απόστασης μπουνατσάρισε και με αέρα 2-3 κόμβων αρμενίζαμε κάτι σαν όρτσα κρατώντας τη θέση μας ανοίγοντας και διαφορά με όσους ήταν κοντά μας και πλησιάζοντας κάπως και τα 4 μεγάλα προπορευόμενα σκάφη. Δυστυχώς ένα αεράκι που ήρθε από το Βοριά μη αναμενόμενο ανέτρεψε την κατάσταση και χάσαμε μέρος των κτηθέντων... μιας και από σοφράνο σκάφος και έχοντάς τους όλους από σταβέντο σε απόσταση μιλίου, ο αέρας άλλαξε από τις 200ο στις 350ο και ήρθαμε εμείς πλέον από σταβέντο με κατεύθυνση το Στρόμπολι. Η νύχτα όμως είναι μεγάλη και η ομάδα έμπειρη και με θέληση να εκτελέσει και το πιο δύσκολο που θα της ζητηθεί θυσιάζοντας χρόνο από την πολύτιμη ξεκούραση.
Είναι όλοι ιδιαίτερα πειθαρχημένοι στο τρόπο λειτουργίας του σκάφους. Οι συνθήκες διαβίωσης για 15 άνδρες μέσα σε ένα σκάφος αμιγώς αγωνιστικό, χωρίς ευκολίες είναι δύσκολες και όχι για δύσκολους χαρακτήρες! Κυριαρχεί η ομαδικότητα η φιλία, η ανεκτικότητα και δεν έχει ανεβεί ο τόνος της φωνής κανενός. Είμαι σίγουρος πως θα συνεχίσουμε να ζούμε και να αποδίδουμε με την ίδια επιτυχία ως το τέλος.
Χαιρετισμούς από όλους μας θέλοντας να σας ζητήσουμε όμως κάτι αφού τελειώσει η ανάγνωση αυτού του mail. Πιείτε ένα σφηνάκι στη υγειά μας και να χαίρεστε να ακούτε τα νέα μας ,κάτι για το οποίο σας ευχαριστούμε ιδιαίτερα!!

Θανάσης Μπαξεβάνης

Kαβατζάρουμε το Στρόμπολι Kαβατζάρουμε το Στρόμπολι Reviewed by Panos Douros on Monday, October 22, 2012 Rating: 5